postac.png

 

zdz.png

indeks1.png

3w1.png

Om32061.png

 

  Hitec-logo.png


pbs.png

       


Druga EXTRA 300 firmy Air Trade o rozpiętości 3,17m

To moja druga Extra 300 ,lata naprawdę bosko więc nabyłem jeszcze jedną . Większość rzeczy z gapie z poprzedniej więc budowa powinna pójść sprawniej. Mocowanie zbiorników , serw ogonowych i podwozia. Oczywiście odrobina węgla przy podwoziu nie zaszkodzi ,lepiej złamać podwozie niż rozpruć poszycie. 

 

 

Następny krok poprowadzić instalacje elektryczną i paliwową .Między czasie dojechały baterie , Power box  i odbiornik .

 

 

Zamontowałem silnik ZDZ 180 z rurami rezonansowymi KS i ja już wspominałem w innym opisie  trzeba oddać głęboki pokłon temu silnikowi .Posiadam silnik firmy 3W 170 i firmy DA 170 ale ZDZ 180 to naprawdę szacun. Latam na śmigle 34x10 i silnik wkręca się na obroty bardzo szybko . Trochę  kombinowania miałem z umieszczeniem dwóch serw ,do gazu i ssania . W ZDZ gażnik wystaje z tyłu silnika i nie ma możliwości włączyć ssania ręką .Na szczęście udało się wybrnąć bezkolizyjnie .

 

 

Pozostało jeszcze wkleić kabinkę do ramki ,warto ją zabezpieczyć przed wklejeniem aby uniknąć pobrudzenia .

 

 

Nadszedł czas na docieranie . Paliwo zatankowane ,model przypięty i kręcimy .

 

 

Oblot .

 

 

Pięć podejść do lądowania i klops ,silnik ciutek przelany a model sporo przeważony na ogon .Chyba nie wziąłem pod uwagę rur rezonansowych które faktycznie sięgają  głębiej w kadłub w porównaniu do standardowych tłumików  . W rezultacie klapnąłem jak żabą i złamałem podwozie .

 

 

Nie pozostaje nic innego jak tylko brać się za przeróbkę. Wymieniłem podwozie ,przesunąłem Power box i  serwa steru kierunku  bliżej środka ciężkości . Przeniosłem również baterie bliżej silnika i przykleiłem uszczelkę na kadłubie ,ponieważ często skrzydła wycierają w tym miejscu ślad . I znów próba.

 

 

Wszystko jest O.K.