postac.png

 

zdz.png

indeks1.png

3w1.png

Om32061.png

 

  Hitec-logo.png


pbs.png

       

 

 EXTRA 300 Rozpiętość 3,17m.Model kupiłem w totalnym proszku ,nawet przeżyłem chwilę zwątpienia ,lecz myśl o oblocie znów zagotowała mi krew w żyłach i ukończyłem ją w dość dobrym czasie 34 dni -popołudnia.

  

 

Prace rozpocząłem od dopasowania lotek w skrzydłach i wysokościach. Skusiłem się na 5mm. podcięcie by osiągnąć większe wychyły

 

 

Przygotowałem kilka elementów do wklejenia ,przednia wręga ,wręga steru kierunku i mocowanie kółka ogonowego

  .

 

Żywica dochodzi do siebie więc zacząłem wymyślać mocowanie zbiorników ,paliwo 1,5l. i dym 1l. Dołożyłem filtr filcowy i gotowe .

 

 

Pozostaje jeszcze wykombinować  gdzie zainstalować w kadłubie serwa ogonowe ,Power box lub baterie, te elementy maję przecież wpływ na wyważenie ,a ta Extra to prototyp. Tkaniną węglową wyścieliłem mocowanie podwozia głównego i miejsce na serwa ogonowe . Nie chciałem zagracać wnętrza zbędnymi półkami  i wydaje mi się że wyszło nawet przejrzyście .

  

 

Zamocowanie silnika na właściwym miejscu to zawsze czasochłonne zajęcie ,najpierw wycentrować i przykręcić domek do kadłuba a następnie zamocowanie silnika do domku . Niestety w tym domku nie było wycięć na wydechy i musiałem wykonać to sam .

 

 

Pozostało dopracować mocowanie kabiny pilota, wyfrezowanie otwory potrzebne do  chłodzenia silnika i złożyć do kupy dwuelementową osłonę silnika .

 

 

Uf trochę brudnej roboty z głowy ,można zabrać się za instalację paliwową i elektryczną .Kiedyś stosowałem gotowe przedłużacze ale nigdy nie trafimy z wymiarem idealnie ,drażniły mnie wiszące przewody . Teraz przewód z metra docinam na wymiar i lutuje końcówkę. I oczywiście krzyżak .

 

 

Pompa dymu już zamontowana ,silnik firmy 3W 170cc przykręcony i podłączony ,Power box uzbrojony, pozostaje wkręcić serwa  . Wkładam Hitec  HS-7955 TG mają 24kg. przy 6V. Teraz trochę pocwaniakować  z programatorem Power boxa i gotowe

  .

 

Extra gotowa do lotu z instalacją do wytwarzania dymu wyszła 20kg. to super wynik. I wreszcie obloty ,model nie pomalowany na szczęście były mazaki . No i w górę .

  

 

Samolot wyważony poprawnie -czysty fart- lata genialnie nie mogę się nacieszyć .

  

 

Zasłużyła na lakierek.